nDnes je  neděle 22.7.2018 n
  Kdo jsme a kde nás najdete
nic
Užitečné informaceUžitečné informacen
Články - zajímavostiČlánky - zajímavostin
Naši partneřiNaši partneřin
Tip na výletTip na výletn
Spolupráce s útulkySpolupráce s útulkyn
VideaVidean
odrazkaVYHLEDÁVÁNÍn

Tip na výlet

Pár tipů na vycházky se psem ...

Kde se můžeme v Ostravě a okolí jít se psem projít. Níže pár tipů na menší výlety v Ostravě a okolí.

Tip č. 1

Halda Ema (někdy také psáno jako Ema-Terezie či Terezie-Ema) je ostravská kuželová halda s vrcholem ve výšce okolo 315 m n. m. Nachází se v oblasti Slezské Ostravy na pravém břehu řeky Ostravice. K haldě lze dojít od ostravského výstaviště Černá louka (resp. od Sýkorova mostu) nebo od ZOO po žluté turistické značce. Klub českých turistů tuto trasu pojmenoval po zakladateli české turistiky Adolfu Podroužkovi. Ema je třetím nejvyšším místem Ostravy. Tím prvním je kopec v Krásném Poli (334 m n. m.), druhým pak vyvýšenina nad Hošťálkovicemi (318 m n. m.)
V roce 2011 zakázala společnost RPG RE Land, která je majitelem pozemku, vstup na haldu. Tento zákaz zdůvodnila tím, že „nelze zaručit bezpečnost osob a majetku nacházejících se na haldě“. Tento zákaz byl odvolán 30. září 2012. Díky teplu, které z hory vyvěrá, na haldě roste teplomilná flóra. Vyskytuje se zde také stepní fauna. Na severní straně je hustý les, jižní strana (která stále prohořívá) je zatím holá a panuje na ní subtropické klima, kde se ani v zimních měsících nevyskytuje sníh, ale roste zde celoročně tráva.

Tip č. 2

Přírodní rezervace Kotvice se rozkládá v prostoru mezi obcí Albrechtičky a městem Studénka. Rezervace je součástí CHKO Poodří a najdeme ji na pravém břehu řeky Odry. Tato lokalita byla vyhlášena přírodní rezervací Kotvice v roce 1970, zaujímá rozlohu 60,56 ha a je v nadmořské výšce 220 m. Přírodní rezervaci Kotvice tvoří mělký rybník Kotvice a mokřady na břehu rybníka. Na březích rybníka a na vodní hladině se daří růstu chráněným druhům rostlin a žije tu několik chráněných živočichů. K nejvýznamnějším rostlinám, které tu můžeme spatřit je kotvice plovoucí či nepukalka vzplývavá. V blízkém okolí rybníka roste lužní les, který společně s vodními a bahenními rostlinami tvoří vhodné místo k úkrytu či k hnízdění různých druhů ptáků. Sraz ve Studénce na parkovišti, kdy není problém zaparkovat a je zdarma. Potom po "modré". Dá se domluvit u hasičů zapůjčení jejich oploceného areálu (v případě, že akce bude pořádána přes o.s. BullOstrava). Trasa dlouhá 4 kilometry až nekonečno ...

Tip č. 3

Naučná stezka začíná u brány do Hornického Muzea Landek park, a vede kolem celého areálu až po rozhlednu a hradiště a vrací se kolem odry zpět přes areál HM k bráně. Naučná stezka obsahuje 14 info cedulí + info Staré důlní díla a je dlouhá 5Km
Dostupnost : ÚAN tramvají č.1, 2, 8, 12 na zastávku Muglinovská v Ostavě - Přívoze, poté autobusem č.34, 52, 67, 68, 70 nebo 73 na zastávku Hornické muzeum. Hlavní nádraží ČD tramvají č.1, 2, 8 na zastávku Muglinovská, poté autobusem č. 34, 52, 67, 68, 70 nebo 73 na zastávku Hornické muzeum. ČD Ostrava Svinov autobusem č. 54 do Sadu B. Němcové, poté autobusem směr Hlučín na zastávku Hornické muzeum. Za čím jedeme? Národní přírodní památka Landek, rozloha: 85.53 ha, nadmořská výška 208 - 280m, rok vyhlášení: 1992

Tip č. 4

Jantarová stezka .Tato trasa je součástí mezinárodní sítě cyklistických tras EUROVELO. Vede na území České republiky tzv.Moravskou branou od Rakouska až po Polsko. Do Ostravy vstupuje trasa polní cestou od nádraží v Jistebníku (povrch v dezolátním stavu) a po ul. Hraničky míří k restauraci a sportovnímu areálu u Dělnického domu v Polance nad Odrou. Po krátkém úseku na ul. 1. května míří trasa opět na sever do Přemyšova, kde vede pod dálnicí až k přejezdu na ul. Polanecké (jsou vyznačeny cyklistické pruhy), po níž míří do centra Svinova. Zde je trasa vedena jako samostatná stezka po ul. Bílovecké s odbočkou k nádraží Svinov. Cyklista může proto u školy odbočit a sledovat dále Jantarovou stezku, jet po ul. Makarenkově, Stanislavského, Mičurinově a Sabinově do Poruby. Zde je možno odbočit na trasu W nebo pokračovat po ul. Mongolské k světelně řízenému přejezdu přes ul. Opavskou. U autoservisu na ul. Třebovické vchází trasa na území Třebovic (v jednom směru trasa vede jako společná stezka po ul. Třebovické, v druhém přes ul. kpt. Jaroše) a směřuje k úřadu městského obvodu. Před úřadem trasa odbočuje na ul. 5. Května a sjíždí k trati ČD. Před železničním přejezdem trasa zatáčí do ul. Na Heleně a vjíždí do podjezdu pod tratí a dále po vozovce k odpočívce. U odpočívky je možnost odbočit na trasu G. Trasa Jantarové stezky dále kolem nádraží Třebovice vede zúženým prostorem sezónní restaurace u řeky Opavy a podél zahrádkářských kolonií vjíždí do Martinova a po levém břehu sleduje tok řeky Opavy až do Děhylova.

Tip č. 5

Parkovacích místa jsou u sanatoria Klimovice a nebo níže, tam je možno nechat auto a hned z kraje lesa pod parkovištěm je rozcestník a začíná tam naučná stezka OKD, která není na mapách.cz. Úsek zelené značky je Údolí Polančice, to je nejhezčí úsek trasy, moc lidí jsme tam nepotkali (dva a to jsme šli dvakrát). Před dálnicí se odbočí jakoby zpátky a nahoru po silnici, která vede až k restauraci U Hasičů.Naproti nim je ulice U lesa(druhé místo, kde se dá nechat auto), tou úplně dolů a tam je malý kamenný mostek, spíše jen zídka po pravé straně, teče tam malý potůček. Podél něj pokračujete až k rybníku, který není vůbec vidět (je celý zarostlý). Je lepší jít po pravé straně.Jakmile dojdete na kraj lesa, uvidíte v dálce dálnici a odbočíte doleva do lesa. Tam někde najdete hráz a na ní už bude znát pěšina. Hráz přejdete a za ní se dáte doleva a nahoru kolem plotu lesní školky. Ta vede nahoru na pole a tam už uvidíte alej, která vede přímo na Mexiko. Tahle neznačená část je trochu divočina Není tam moc vidět pěšinky, ale dá se to jít po poli, jen je třeba počítat s bahnem pokud bude pršet. Z Mexika pak po žluté, tam asi potkáme nejvíce lidí i cyklistů, proto je nejlepší odbočit na takovém malém rozcestí, lesní cesta vás vyhodí hned u sanatorií.

Stránky jsou postaveny na systému Ekonstruktér.cz